הזן של השיווק – לעולם אל תמכור לאנשים את מה שהם צריכים

אישה עושה מדיטציית קניות

 
– "לעולם אל תמכור לאנשים את מה שהם צריכים," צעק עלי הקול מהטלפון. "אתה רוצה להישאר עני ויחף? בלי כסף? בלי יכולת לדאוג לחיים של הילדים שלך?! זה מה שאתה רוצה!!??"

– "אבל איך זה יכול להיות?" שאלתי בתמיהה, "זה לא הגיוני מה שאתה אומר".

– "תמכור לאנשים רק את מה שהם רוצים. את מה שהם מתים לקנות. את מה שהם מפנטזים עליו וירוצו עד קצה העולם עם הפרוטות האחרונות שלהם כדי לקבל אותו 'לפני שייגמר'…

לשמנים תמכור עוגות או דיאטת פלא 'לטרוף ולרזות'. לחכמים – ספרים וסדנאות. לעצלנים – שירותי ייעוץ. לחולים – תרופות. לפטפטנים – טלפונים. לטיפשים – טלויזיות".

– "וזהו?" שאלתי.

– "זה בדיוק כל הסוד!" הוא ענה והשתתק.

– "ואם אני אמכור להם גם את מה שהם באמת צריכים? אבל באריזה יפה, כאילו שזה משהו שהם בעצמם רוצים?"

– "אז הם ישנאו אותך. הם ימשיכו לקנות ממך ולשנוא אותך. הם יאדירו אותך וישנאו אותך. הם ישתחוו לך ובכל זאת ימשיכו לשנוא אותך."

– "אבל למה?" לא יכולתי להבין.

– "כי אתה לוקח מהם את הדבר הכי יקר להם. את התקווה להינצל. את התקווה להארה מיידית. את התקווה לקבל 'גלולת קסם'. את התקווה להיגמל מכל הרוע שהם כל כך אוהבים לשנוא ולקטר עליו".

– "אני עדיין לא מבין," הייתי זקוק להסבר מיוחד עבור טיפשים.

– "אם תפתור להם את הבעיות, הם ירגישו ריקים. הם ידעו שאתה לפניהם. שאתה מכיר את הסוד הכי נוראי שלהם. שאתה יודע עד כמה הם טיפשים, שמנים, עצלנים ואגואיסטים. והם יענישו אותך על זה. אפילו אם עכשיו זה נראה לך בלתי הגיוני".

לקח זמן עד שנפל לי האסימון.
ואתם מבינים למה הכוונה?

סודו השיווק בפעולה

תגובות

תגובות

2 תגובות על “הזן של השיווק – לעולם אל תמכור לאנשים את מה שהם צריכים
  1. שלומית

    אורי תודה שאפשרת לי להודות שגם אני לא מבינה את המסר.

    מודיעה בצער שגם אני לא הבנתי את המסר במלואו.
    מה שהבנתי שאף אחד לא רוצה לדעת שהוא: טיפש, שמן עצלן ואגואיסט.
    אבל, כמו שאתה ואני לא רוצים לדעת על עצמנו עובדות שמכריחות אותנו לקום ולעשות משהו בנידון, אנחנו גם רוצים בו זמנית לשדר לעצמנו(וסביר גם לסביבה החברתית שלנו) שהתגברנו על התכונות שאנו שונאים בעצמנו והתקדמנו לפאזה אחרת והצלחנו להשיג את מה שאנחנו סימנו כיעד., ועברנו ממוד של "מסכנים, קורבנות, קוטרים, נזקקים וכד'" ולהגיע ליעד רצוי לנו ואנחנו עכשיו במוד של " שמחים במה שאנחנו, מקור השראה לסביבה החברתית שלנו, מצמיחים אחרים" , זה צורך שהוא גם רצון (נסתר או גלוי ) הנמצא בכל אחד… כמעט… אני משערת.
    אז יגאל,
    בבקשה הסבר שוב : מה ההבדל בין מילוי צרכים (סמויים) לבין מילוי רצונות (גלויים)?

    אני קוראת ברצינות את מה שאתה מפרסם.
    אשמח להבין גם את המסר הזה באופן מיוחד.
    תודה רבה.

    • יגאל שטארק

      היי שלומית,

      מציעה שתעקבי אחרי הדיון שלי עם אורי למעלה (מוזמנת גם להצטרף ולענות על השאלות שאני מעלה שם), ואני אעזור לכם להגיע לנקודה. זה משהו לא מובן מאליו, ודורש קצת מחשבה, ניסיון שיווקי במכירה של דברים שאנשים "רוצים" ודברים שאנשים "צריכים", הבנה של הבדל בין הדברים, וחשיבה דרך דוגמאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *