כך תמצא את "רעיון מיליון הדולר" לעסק מצליח משלך באינטרנט

איך למצוא רעיון לעסק מצליח

 
אם היית נכנס לגוגל ומריץ חיפוש על הביטוי "רעיון לעסק מצליח", היית מקבל תוך כמה מאיות שניה רשימה עם אלפי רעיונות פוטנציאליים לבחור מהם:

  • צילום היריון ותינוקות.
  • מכירת מוצרים ב-ebay או אמזון.
  • שירותי עיצוב פנים.
  • שירותי טיול עם כלבים.
  • כתיבת מאמרים ברשת.
  • ייעוץ לשימוש במדיה חברתית.
  • הקמה וקידום אתרים לעסקים קטנים.

כמות הרעיונות – היא אינסופית…

למען האמת, אפילו לא צריך להיות מומחה גדול בדברים האלה, כדי להקים עסק מצליח. אתה תמיכ יכול "לשכור" שירותיו של מומחה (שיהיה עובד שלך), ויבצע עבורך את כל העבודה המקצועית – ואז, כל מה שנשאר לך לעשות, זה להתעסק בעבודה הניהולית ולהביא לקוחות.

אבל הנקודה שלי כאן היא, שלמרות שבימינו אפשר למצוא אינספור רעיונות ליוזמות עסקיות –

רוב האנשים, לא מחזיקים בעסק מצליח שמגלגל מיליונים או אפילו לפחות מאות אלפים בשנה.

וזה מביא אותנו לשאלה אחת…

אם כל כך קל, זמין ופשוט למצוא רעיונות לעסקים – למה כל כך קשה למצוא את הרעיון הנכון?

הנה התשובה:

בגלל שאם אתה רוצה לנהל עסק שיהיה מצליח ורווחי לאורך זמן, אתה לא יכול סתם  ככה "לקפוץ על כל רעיון שהוא", כי רוב הסיכויים שזה יסתיים בכישלון מהדהד.

כדי שהעסק שלך יצליח, אתה צריך לדעת בוודאות אם הרעיון העסקי שלך הוא:

  • רווחי (כדי שלא תבזבז את הזמן והמשאבים שלך)
  • התחום שבו אתה מתכוון לעסוק, הוא תחום שמעניין אותך, או מלהיב עבורך.

כל אחד יכול לזרוק לך בכלליות רשימת רעיונות לעסק, ולהגיד לך "יאללה, רוץ על זה. בהצלחה".

אבל הגישה שלי לנושא הזה היא שונה לחלוטין. אני פיתחתי שיטה, שמבטיחה שאתה תמצא דרך לפתוח עסק רווחי ומצליח, שגם יאפשר לך לעבוד במה שאתה הכי אוהב לעשות.

והיום, אני הולך לחלוק איתך את השיטה הזו.

עד סוף המאמר הזה, אתה תחזיק ביד את רשימת הנושאים האישית שלך, שממנה תוכל לבחור את הרעיון לעסק הסופר-הרווחי הבא שלך.

ובהמשך אני אתן לך סדרת בדיקות מיוחדת, שבה תוכל להשתמש בכל רגע כדי לדעת במהירות וביעילות אם הרעיון העסקי שלך הוא רווחי, או לא. זה ממש כמו צ'קליסט להצלחה שלך.

אז בלי הקדמות נוספות, בוא ניגש לעניין.

 

צעד מס' 1: התחל מרעיון עסקי גרוע

כן, כן, קראת נכון.

זהו כנראה החלק הכי כיפי והכי משחרר שיש בתהליך העבודה על עסק חדש.

אני נותן לך כאן אישור מלא לחשוב על רעיונות נוראיים! J

תראה, אם אתה רוצה להיות מסוגל להגיע להצלחה, אתה חייב לזכור דבר אחד בשלבים הראשונים שלך:

מותר לך לחשוב על רעיונות גרועים!

למעשה, זה אפילו רצוי.

זכור: אין דבר כזה "רעיונות רעים", במיוחד בהתחלה.

כל בעל עסק או יזם צריך להתחיל איפושהו, ואני בטוח שאם היית שואל 99.9% מבעלי העסקים המצליחים בעולם, הם היו מספרים לך שגם הרעיונות הראשונים שלהם היו גרועים.

אני מודה, שהרעיונות הראשונים שחשבתי עליהם כשרק התחלתי, היו איומים. אבל בגלל שלא שמתי אותם במגירה, אלא יישמתי אותם  צברתי דרכם את הניסיון הכי חשוב שלי, שאיפשר לי להצליח בהמשך.

אם אתה הולך לקחת רק דבר אחד מהמאמר הזה, קח איתך את המשפט הזה:

רק לוזרים יושבים ומחכים שהרעיון המושלם פשוט "ייפול עליהם מהשמיים". ווינרים אמיתיים פשוט מתחילים לפעול ולעשות, ואז מכניסים בהדרגה עוד ועוד שיפורים.

מותר לך לחשוב על רעיונות גרועים. זה פשוט חלק מהתהליך, וזה בסדר.

הבנת?

מצויין.

אז עכשיו, כשהפנמת את הרעיון הזה, אתה מוכן להמשיך הלאה, לשלב מס' 2.

צעד מס' 2: שאל את עצמך את 4 השאלות האלו

אם נגיד את האמת, זה די קל לשבת ולהפריח רעיונות רנדומליים לאוויר "סתם ככה". אבל בלי המסגרת הנכונה, אתה לעולם לא תוכל לדעת אם הרעיונות האלו באמת "מחזיקים מים".

בדיוק בשביל זה, יש את התרגיל הבא, שיעזור לך להתחיל ברגל ימין את התהליך שלך.

החלק הראשון בתרגיל הזה, הוא לשאול את עצמך את 4 השאלות האלו:

שאלה 1#: עבור אילו שירותים אני כבר משלם כרגע?

זו שאלה מצויינת לפתוח איתה, משום שכל כך הרבה אנשים מציבים לעצמם "מחסומים מנטליים" כאשר הם מנסים לחשוב על מוצר או שירות משלהם.

הם חושבים על רעיון כלשהו, ואז ישר פוסלים אותו, כי הם אומרים לעצמם:

"למה שמישהו בכלל ישלם לי על דבר כזה?"

אבל אם תחשוב על זה – כולנו נותנים את הכסף שלנו לאנשים אחרים, כדי שהם יעשו עבורנו דברים שרירותיים לחלוטין!

לא מאמין לי? בוא תראה בעצמך:

  • אנחנו משלמים למנקה כדי שתנקה ותסדר לנו את הבית או את חדר המדרגות בבניין.
  • אנחנו משלמים לבחור בתחנת הדלק, כדי שימלא לנו מים ושמן באוטו.
  • אנחנו משלמים למישהו אחר כדי שיבשל במקומנו ארוחת ערב.
  • אנחנו משלמים לגן שמעסיק את הילדים שלנו בזמן שאנחנו בעבודה, ושומר עליהם.
  • אנחנו משלמים לגנן שמטפל בגינה של הבניין.
  • אנחנו משלמים על שירותי שילוח כשקונים באינטרנט ומזמינים חבילות מחו"ל.

אני מניח שהבנת את הרעיון…

ערוך רשימה כזו משל עצמך – ואתה תבין במהירות שגם אתה משלם לאנשים אחרים על שירותים מהסוג הזה כמעט כל יום!

וזוהי בדיוק הסיבה שבגללה אני אוהב לפתוח בשאלה הזו – כי היא גורמת למוח שלנו להפנים עד הסוף שהכל אפשרי.

אז קח לעצמך עט, ופנקס או מחברת – ורשום לעצמך 3-5 מוצרים או שירותים שאתה כבר משלם עליהם כיום (אם אתה מתקשה – היעזר ברשימת התשלומים של כרטיס האשראי שלך בחודש האחרון או עקוב במשך כמה ימים אחר כל ההוצאות שלך).

סיימת?

נהדר! בוא נעבור לשאלה הבאה.

שאלה 2#: איזה כישורים ומיומנויות יש לי?

במה אתה טוב? כתוב לעצמך רשימה של כל הכישורים שלך!

זכור – אין דבר כזה "רעיונות רעים". רשימת הכישורים שלך יכולה לכלול כל דבר שאתה טוב בו, וכל דבר אחר שנראה לך מתאים.

  • האם אתה מבשל מצויין?
  • האם אתה דובר ספרדית או שפה זרה אחרת?
  • אולי אתה תותח ב"אקסל" או "פאוורפוינט"?
  • יכול להיות שאתה מומחה לאיתור מכוניות משומשות במצב מצויין לקניה?
  • האם אתה יודע לנגן נהדר בגיטרה?
  • או שאתה ממציא סלוגנים מדליקים לכל דבר שאתה רואה סביבך?

בשום פנים ואופן אל תחשוב כרגע קדימה, ואל תנסה להעריך האם אפשרי להקים עסק בתחום הזה או לא – זה רק ימנע ממך לחשוב בחופשיות על הכישורים שלך.

בשלב זה, התמקד ב"למפות" את הכישורים שיש לך… ובהמשך, אני אראה לך איך איך כמעט כל אחד מהם יכולה להתחיל להביא לך כסף, והרבה!

בינתיים, אתה צריך להבין את הנקודה הבאה:

התשוקות, היכולות והחוויות שנמצאות בתוכך – זה משהו שאנשים יהיו מוכנים לתת לך עבורו את הכסף שלהם.
מה שנראה פשוט וקל בעיניך, זה משהו שאדם אחר מתקשה איתו, ורק מחפש מי יכול לעזור לו ולעשות את זה עבורו.

אז אם אתה מבשל נהדר, למשל, אתה יכול להפוך לשף פרטי של מישהו. אם אתה דובר ספרדית, או שפה זרה אחרת – אתה יכול להתחיל ללמד אותה (גם באופן אישי וגם בעזרת סדרת שיעורים דיגיטליים שיהפכו ללהיט!).

אם אתה תותח ב"אקסל" או "פאוורפוינט" – אני באופן אישי מכיר המון אנשים שהיו משלמים לך בשמחה ברגע זה כדי שתיצור עבורם טבלאות ורשומות.

אז הנה מה שאתה צריך לעשות:

קח לך דף ועט, ורשום לך לפחות 10 כישורים שיש לך, או דברים שאתה טוב בהם. כתוב כל מה שעולה לך לראש – אל תצנזר את עצמך.

ברגע שיש לך רשימה של לפחות 10 דברים כאלו, המשך איתי לשאלה הבאה.

שאלה 3#: במה החברים שלי אומרים שאני טוב במיוחד?

התשובה לשאלה הזו יכולה לחשוף בפניך המון, אז חשוב עליה טוב-טוב.

אולי החברים שלך תמיד אומרים, "וואו, העצות שלך בענייני יחסים וגברים ונשים תמיד מדהימות. אתה הבנאדם היחידי שאני סומך עליו בדברים האלו."

או: "תשמע, יש לך עין נהדרת לעיצוב ואסתטיקה! תמיד הכל אצלך נראה טיפ-טופ".

אתה יכול להפוך את כל הדברים האלו לעסקים מצליחים!

לפעמים, כבני אדם, קל לנו מאוד לשכוח את הכישורים והמיומנויות שלנו – פשוט בגלל שאלו דברים שבאים לנו בקלות, ונתפשים על ידנו כמובן מאליו.

ולכן, אם אתה מוצא את עצמך חושב "אוף, קיבינימט, אין לי שום דבר שאני טוב בו" – פשוט שאל את החברים שלך. זוהי בדיוק הסיבה שהצעד הזה נמצא ברשימה הזו.

אפילו אם זה נשמע לך קצת מצחיק כרגע – שאל אותם, ואני בטוח שתקבל מיד תשובה של לפחות 3 דברים שאתה נהדר בהם, באותו הרגע.

הוסף את התשובות שקיבלת לרשימה שלך, והרגש חופשי לשאול כמה שיותר אנשים שונים שאתה יכול. השאיפה שלך צריכה להיות להגיע לבין 3-5 רעיונות לפחות, של דברים שאתה עושה מצויין, ושאתה יכול למנף לטובת עסק מצליח.

סמוך עלי – יש דברים שאתה טוב בהם, שאתה כנראה אפילו לא מודע לקיומם.

שאלה 4#: מה אני עושה בדרך כלל בשבת בבוקר?

השאלה האחרונה שלנו, נוגעת לדברים שאתה אוהב באמת לעשות.

כשאתה מתעורר מוקדם בשבת בבוקר, כשכולם עדיין ישנים, ויש לך זמן לעשות כל מה שבא לך – מה אתה עושה?

  • האם אתה צופה בסרט או תוכנית בטלוויזיה?
  • מה אתה קורא? ספרות יפה, מגזיני אופנה, מדריכי עיצוב?
  • האם אתה עוסק ביצירה מסוג כלשהו (נגינה, ציור, פיסול, וכו')?
  • אם היה לך זמן פנוי בלתי מוגבל, מה היית רוצה לעשות כל היום?

תחשוב על זה ככה: אם היית נעול בחדר עם חבר טוב שלך, על מה היית מסוגל לדבר איתו במשך 3 שעות בלי להשתעמם?

זוהי דרך אפקטיבית מאוד לגלות מהן התשוקות האמיתיות שלך, וממה אתה באמת תיהנה כשתחלוק אותו עם העולם.

לאחר שתענה על 4 השאלות האלו, צריכים להיות לך ביד לפחות 20 רעיונות כתובים. ואם אין לך 20 רעיונות – חזור להתחלה, שאל את עצמך כל שאלה פעם נוספת, וכתוב את מה שעולה לך לראש, עד שיהיו לך.

זכור – אל תצנזר את עצמך! אין דבר כזה "רעיונות רעים".

בשלב ההתחלתי, הדבר הכי חשוב הוא להיות יצירתי, ולא לפסול שום דבר על הסף.

אז אם נערוך סיכום ביניים קצר, הצעד הראשון שלך בדרך למציאת רעיון עסקי נהדר, היא להשתחרר, ולתת לעצמך אישור מלא לחשוב על רעיונות, אפילו אם חלקם יהיו גרועים.

הצעד השני, הוא לשאול את עצמך את 4 השאלות שדיברנו עליהן כרגע, במטרה להפרות את הדמיון שלך, ולהבין במה אתה טוב, ומה אתה אוהב לעשות.

אז עכשיו, כשיש בידך רשימה של 20 רעיונות פוטנציאליים, השלב הבא שלנו הוא…

צעד מס' 3: ערוך סינון ראשוני

המטרה שלך כאן, היא לעשות "אלימינציה" לכל הרעיונות שכתבת לעצמך כחלק מסיעור המוחות שלך, שלא באמת מעניינים אותך כרעיון לעסק שבו אתה תשקיע את כל כולך.

שים לב: אל תיכנס כאן לשיקולים ענייניים של קהל יעד, כמות רווח, כמה אנשים יהיו מוכנים לשלם על המוצר שלך, וכן הלאה.

את הניתוח המעמיק והאנליטי, תשאיר לאחר כך – כי במאמר הבא שאשלח לך, אני הולך ללמד אותך בדיוק מהם הקריטריונים שלפיהם אתה תוכל לדעת האם העסק שלך יצליח וישגשג או לא.

אבל בתור התחלה, מה שאני רוצה שתעשה, זה לערוך סינון מקדים וראשוני של רשימת האפשרויות שכתבת, ולסנן את הרעיונות שאתה יודע כבר עכשיו שהם לחלוטין לא רלוונטיים מבחינתך.

בהמשך, אנחנו נתמקד עוד יותר על הרעיונות שנשארו לך ביד, ונבחר מתוכם "בפינצטה" את הרעיון הכי טוב, עם הפוטנציאל הגדול ביותר להצלחה.

*                   *                   *

אם עקבת אחרי ההנחיות שלי במאמר הזה, ברגע זה יש בידך רשימה של כ-10-15 רעיונות עסקיים, שמתבססים על תחומים שמעניינים אותך, שאתה טוב בהם, ושיש לך נגיעה אישית אליהם.

הרשימה הזו כבר שווה הרבה יותר מכל רשימה רנדומלית של עסקים שהיית יכול לקבל מכל אחד אחר – כי היא רשימה אישית משלך!

ויש סיכוי גדול מאוד, שברשימה הזו נמצא כבר ברגע זה הרעיון שיכניס לך לכיס הרבה מאוד כסף בעתיד.

שמור את הרשימה הזו להמשך ההדרכות שלנו, כי אנחנו נמשיך להשתמש בה, ולזקק מתוכה את הרעיון המושלם עבורך.

במאמר הבא אני הולך להסביר לך בדיוק מה אתה צריך לעשות כדי לבחור את הרעיון המנצח שלך, ואני אתן לך את 3 הקריטריונים הבטוחים להצלחת עסק, כדי לוודא שהמאמצים והעבודה שאתה תשקיע בהקמת העסק שלך ישתלמו
לך – ובגדול.

בינתיים, אתה מוזמן לכתוב בתגובות את רשימת הרעיונות שהעלאת.

סודו השיווק בפעולה

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *