איך ליצור תוכן חינמי סוחף, מועיל ומסקרן עבור העסק שלך

איך ליצור תוכן חינמי מעניין ומסקרן

 
אהלן!

קיבלתי לאחרונה שאלה נהדרת מאחד הקוראים שלנו, שמתמצתת בצורה יפה מאוד בעיה, שכל בעל עסק שמשווק את המוצר או השירות שלו באינטרנט, צריך להתמודד איתה על בסיס קבוע.

הנה השאלה:

יש לי עסק באינטרנט, שבו אני מציע שירותי אימון אישי ומוצרי מידע דיגיטליים.

לאחרונה סיימתי לכתוב מוצר (ספר אלקטרוני), והשלב הבא שלי הוא ליצור 'מגנטי לידים' ותכנים חינמיים שימשכו אלי קהל ומתעניינים.

הבעיה היא, שאני לא יודע איך ליצור תוכן חינמי שבאמת יגרום לי להתבלט מעל כולם, ויגרום למי שמתעניין במוצרים שלי להרגיש דחף חזק לפעול, ולקנות אותם.

איך יוצרים תכנים חינמיים מועילים ומעניינים, שיסקרנו מיידית את הלקוחות הפוטנציאליים שלי? האם יש לך טיפים או שיטות בנושא?

אשמח לתשובתך.

דניאל

שלום דניאל,

תכנים חינמיים הם אחד ההיבטים הקריטיים והחשובים ביותר לעסקים אינטרנטיים כיום.

יש להם כוח השפעה גדול מאוד, ואם עושים את זה כמו שצריך – תכנים חינמיים זה מה שלעיתים קרובות עושה את ההבדל בין לקוח שיחליט לקנות את המוצר שלך, לבין עוד אדם מתעניין ש"מתנדנד", ומחליט בסוף לוותר.

ולכן, זה קריטי שתטמיע את הגישה הבאה:

אתה צריך "להרחיק את גבול התשלום", ולתת בחינם יותר ממה שהיית נותן בדרך כלל.

אחת הטעויות הכי גדולות שאני רואה בעלי עסקים עושים, היא לבוא בגישה של:

"למה שאפרסם תוכן איכותי בחינם? אם הם רוצים, שיקנו את התוכנית/ספר/מוצר שלי, וכל המידע יהיה שם. אני לא עובד בחינם…"

זו טעות חמורה!

ההיפך הוא הנכון.

אל תבין אותי לא נכון:

זה לא אומר שאתה צריך פשוט לחלק בחינם את כל התוכן הכי טוב שלך…

אלא, אתה צריך לשאוף לספק כמה שיותר תוכן איכותי, סוחף ומועיל בחינם – כי בהסתכלות על התמונה הגדולה, זה מה שיביא לך יותר לקוחות משלמים, ויותר כסף לכיס.

התוכן החינמי שאתה שולח ללקוחות פוטנציאליים שלך, הוא ההזדמנות שלך להוכיח להם שאתה אותוריטה, שאתה מומחה בתחומך, ושיש לך המון מידע יקר ערך לחלוק איתם.

אבל זה הרבה יותר מזה…

כאשר אתה נותן תוכן חינמי שהאדם כבר מפיק ממנו תועלת ותוצאות ראשוניות, הוא אומר לעצמו: "אם זה מה שקיבלתי בחינם, מה שאני אקבל בתשלום, בכלל צריך להיות אדיר!".

ואפילו עוד יותר…

כאשר אדם כבר עשה "חצי דרך" לתוצאה ביחד איתך ובעזרתך, הוא ירצה לעשות גם את החצי השני ולסיים את מה שהתחיל. הוא כבר בתוך התהליך שיהיה לו חשוב להשלים.

אז את חצי הראשון, אתה נותן לו בחינם.

ומכאן, העבודה שלך הופכת להיות הרבה יותר קלה, כי אנשים שעשו איתו חצי דרך וקיבלו תוצאות, ישתוקקו לקנות את מה שאתה מוכר כדי "להשלים" את מה שהתחילו ולקבל את כל התוצאות. אתה אפילו לא תצטרך לשכנע אותם. הם ירצו את זה בעצמם, כי זה ייראה להם הדבר הכי הגיוני.

עכשיו אתה בטח שואל את עצמך…

"אוקיי, הבנתי. אז איך אני באמת יוצר תוכן חינמי כזה, ומגיש אותו לרשימת התפוצה שלי?"

לאחר שאתה מחליט לתת ללקוחות שלך בחינם תוכן מועיל ואפקטיבי ברמה גבוהה –  השאלה הבאה היא:

מהי הדרך הכי טובה לעשות את זה? איזה פורמט ישרת בצורה הטובה ביותר את המטרה שלך?

הרי אם כבר השקעת בתוכן איכותי, שאותו אתה מתכוון למסור בחינם, זה יהיה בזבוז נוראי פשוט למסור את כולו במאמר אחד ארוך באתר שלך, נכון?

אז ככה.

יש כמה דרכים עיקריות להעביר לרשימת התפוצה שלך את התוכן החינמי שתיצור.

  • סדרת ניוזלטרים.
  • סדרת סרטונים לצפייה ישירה.
  • וובינרים או מיני-שיעורים.
  • ספרון אלקטרוני.

בחירת הפורמט תלויה בך ובשיקולים שלך, אבל לא חשוב באיזו אפשרות תבחר (גם לשלב ביניהם זה רעיון נהדר) – עכשיו אני הולך להראות לך 3 אסטרטגיות מוכחות ליצירת תוכן מועיל, מעניין ומסקרן:

1. שאלות מקוראים

אולי אני הולך להפתיע אותך, אבל אחד הכלים הכי טובים שאתה יכול להשתמש בהם בתוכן החינמי שלך, הוא השאלות שאתה מקבל מהקהל שלך!

הסוד כאן, הוא לבחור שאלה טובה, שמטרידה רבים מהקוראים שלך, ושהתשובה עליה תהיה רלוונטית ומעניינת לכולם. אתה "כאילו" עונה לקורא באופן אישי על השאלה שלו – אבל למעשה, אתה מדבר לכל הקהל שלך.

אנשים אוהבים שמעבירים להם מידע בצורה של דיאלוג, יותר ממה שהם אוהבים לקרוא מאמר ארוך, או להקשיב להרצאה. זה יותר מעניין ומסקרן עבורם לשמוע דו-שיח מעניין, שעל הדרך, גם מעשיר אותם.

זה נשמע לך מוכר?..

שים לב, שהמאמר הזה בנוי באותה צורה בדיוק!

זה מבנה אפקטיבי ויעיל מאוד, שמאפשר לך לחלוק את התובנות שלך, בצורה שתגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך להשתוקק לקרוא את מה שיש לך לומר להם על נושא שמדאיג מישהו מהם ולמעשה את רובם.

ובנוסף לכל זה, אתה גם נותן לקהל שלך תחושה של מעורבות ואכפתיות – כי הם רואים שאתה נגיש וזמין עבורם, שאתה עונה על השאלות שלהם, ושאתה מספק פתרונות לבעיות שהם שואלים אותך לגביהן!

זה באמת מה שנקרא "סיטואציית win-win", כי כולם מרוויחים מזה: גם הלקוחות הפוטנציאליים שלך, וגם אתה.

2. צור מיני-שיעורים או "סדרת עצות מיוחדות"

דרך נהדרת נוספת, היא לבחור אחד או שניים מהרעיונות או מהנושאים הכי טובים שלך, לבנות סביב כל נושא כזה "מיני-הדרכה", או "מיני-שיעור" – ואז, לשלוח אותם בחינם ללקוחות הפוטנציאליים שלך.

ה"מיני-הדרכה" שלך צריכה לדבר על…

  • משהו שמתסכל או מפחיד את הלקוחות הפוטנציאליים בתחום שלך.
  • משהו שהלקוחות שלך רוצים מאוד, או שואפים אליו חזק במיוחד.

זה קריטי שתשתמש כאן ברעיונות הכי טובים שיש לך, כי זה מה שבאמת יגרום לאנשים להבין כמה המוצר שלך איכותי. הם יחשבו: "וואו, אם זה המידע שהוא נותן בחינם, זה בטח אומר שהמוצר שלו באמת מעולה."

אתה יכול לקחת את אחד השיעורים הקיימים מהקורס שלך, ולהכין ממנו גרסה מקוצרת וחינמית, או פשוט לקחת רעיון טוב שיש לך, ולבנות סביבו "מאפס" משהו חדש.

הדבר הכי חשוב, הוא שתפגין בצורה חד משמעית את המומחיות שלך, ושתגרום לקהל שלך להבין כמה ערך אתה מסוגל לתת.

 

3. ערוך ראיונות עם מומחים בתחום הרלוונטי למוצר שלך

ראיון עם מומחה "צד שלישי", שבא לעזור לקורא לפתור בעיה או להשיג תוצאה נחשקת, זו שיטה נהדרת לספק ללקוחות הפוטנציאליים שלך מידע איכותי ומעשיר, שלא תהיה להם הזדמנות להיתקל בו ביום-יום.

הדיאלוג בינך לבין המומחה מאפשר לכל אחד מכם לספק את התובנות הייחודיות שלו בנושא – ומי שמרוויח מזה בגדול, זה הקורא!

זה מספק לו ערך מוסף, מקדם אותו, וגורם לו להרגיש שאתה, כבעל עסק, עושה מאמץ כדי "לפנק אותו" ולספק לו תוכן איכותי –

זה עוצמתי מאוד, אבל יש כאן דבר חשוב אחד שחשוב לזכור:

כאשר אתה מאתר מומחה כדי לקיים איתו את הראיון, אתה צריך למצוא מישהו שהתפישות והדעות שלו תואמות את מה שאתה מלמד במוצר שלך.

בצורה הזו, כאשר אתה מסיים את הראיון, תהיה לך הזדמנות נהדרת לפנות לקורא, ולומר משהו כמו:

"מקווה שנהנית מהראיון! אגב, אם הנושא הזה מעניין אותך ואתה רוצה לדעת עוד, יש לי תוכנית שלמה בנושא, שאתה יכול להשיג <כאן>."

בצורה הזו, אתה יוצר לעצמך הזדמנות מושלמת להנעה לפעולה, ומעלה משמעותית את הסיכוי שהלקוחות הפוטנציאליים שלך, יהפכו ללקוחות משלמים.

ויש כאן עושה משהו מדליק שאפשר לעשות:

המומחה למעשה זוכה כאן לפרסום אצל קהל היעד שלך, ואם למומחה הזה יש רשימת תפוצה משלו, כנראה שהוא יישמח לשלוח להם את הראיון איתך. וככה האנשים "שלו" ייחשפו אליך.

אז… במה לבחור?
איזו מהדרכים היא "הכי טובה"?

הדרך הכי טובה, והכי אפקטיבית, היא לשלב בין כל האסטרטגיות שדיברנו עליהן כאן, ולגוון ביניהן.

ענה על שאלות שאתה מקבל מקוראים וממנויים, צור מיני-שיעורים, וובינרים והרצאות, ופרסם ראיונות עם מומחים…

לא משנה מאיזו דרך אתה בוחר להתחיל – זכור "להרחיק את גבול התשלום" עם החומר שאתה מוכן לתת בחינם, ולך כמה שיותר לקראת הקהל שלך.

כאשר אתה תהיה מוכן לתת בחינם את הרעיונות הכי טובים שלך, זה מה שייצור אצל הקהל שלך את אפקט ה"וואו" שאתה מחפש, ויגרום להם להשתכנע בעצמם, שאם הם לא ישקיעו במוצרים שלך – זה יהיה פספוס חייהם.

סודו השיווק בפעולה

תגובות

תגובות

8 תגובות על “איך ליצור תוכן חינמי סוחף, מועיל ומסקרן עבור העסק שלך
  1. שחף חכלילי

    רעיונות נהדרים!
    תודה על המיילים המועילים!
    איך אני משכנע פוליטיקאי להשקיע במוצר שלי?

    • יגאל שטארק

      היי שחף,

      הדרך היחידה לשכנע מישהו, היא להראות לו את התועלת שתהיה לו. את מה שהוא ירוויח אם יעשה את מה שאתה רוצה ממנו.

      במאפיה (ארגון הפשע ולא איפה שמכינים לחם)משכנעים בצורה די פשוטה – נותנים לאדם לבחור בין החיים שלו במקרה ויעשה את מה שרוצים ממנו, לבין מוות או סבל בצורה אחרת כלשהי.

      אתה לא חייב ללכת לקיצון הזה, אבל תאמץ את הרעיון של המאפיה – תמצא מה הבן אדם ירוויח וכיצד ההשקעה במוצר שלך תשפיע לטובה עליו ועל החיים שלו, ובו זמנית תראה לו מה הוא יפסיד אם יפספס את ההשקעה הזו.

      כמובן צריך לעשות זאת בחוכמה. אבל זה כבר נושא לספר נפרד.

      דרך אגב – למה דווקא פוליטיקאי? 🙂 ממתי פוליטיקאי הוא המשקיע האולטימטיבי?

      • שחף חכלילי

        אני צריך שהפוליטיאי
        יחוקק את הלגיטימציה של העסק שלי, לכן אני תוהה, באיזה "ערוצי" תקשורת לפנות אליו? או שמא מספיק מייל פשוט?
        תודה בכל אופן!

        • יגאל שטארק

          אתה מוזמן לפרט קצת יותר לגבי החקיקה שהעסק שלך זקוק לה. אני יכול לחשוב די בקלות על עסק שזקוק לאישורי משרד הבריאות או משרד החקלאות כדי לייבא או לייצר מוצר מסויים.

          אבל קשה לי לחשוב על עסק שזקוק לחקיקה, אלא אם אתה מתכוון למכור חומרים שאסורים בחוק. ואז אני לא בטוח שזה בכלל כיוון טוב לעסק, כי לשנות חוקים במדינה בשביל להקים עסק, זה מסלול מאוד קשה שבחרת. במיוחד אם אין לך נכון להיום את המנופים הדרושים לכך, וזה דבר שמשתמע מהשאלה שלך.

          יש אינספור תחומים שבהם אפשר להקים עסק בקלות במסגרת החוק 🙂

          • שחף חכלילי

            העסק שלי הוא בתחום הרפואה המשלימה, עזרה רוחנית אלטרנטיבית במינימום אמצעים רפואיים לאנשים שמשתמשים בסמים פסיכודלים.
            אני רוצה ליזום באופן אכיף חוק הנותן לגיטימציה לעסק שלי חובת העסקה במסיבות כמו שאר הרשויות האחרות. איך כדי להתחיל?
            תודה.

          • יגאל שטארק

            לא בטוח שהבנתי למה כרגע אין לגיטימציה לעסק שלך. יש איזשהו חוק שאוסר לך לעסוק בזה?
            בכל מקרה, אם אתה רוצה שהרשויות יתייחסו ברצינות לעיסוק שלך ולמשל ירצו לשלב אותך בגופים ציבוריים כלשהם, אז כדאי להחיל מלספק מחקר אקדמי מהימן, שמראה שהעסק שלך אכן מספק את התוצאות שאתה מבטיח בצורה מוכחת.

  2. שחף חכלילי

    אחרי שעשיתי מחקר, איפה אני מגיש את זה? עם מי אני מדבר?
    תודה.

    • יגאל שטארק

      כשעושים מחקר אקדמי, בד"כ האקדמיה היא זו שמפיצה אותו לכתבי העת הרלוונטיים. לך תהיה גושפנקא למטודה שלך.

      אחרי שתעשה את זה, אתה מוזמן לפנות אלינו לייעוץ ונשמח לכוון אותך הלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *